10 tips

10 tips ved personskade

Ti tips ved personskade / ulykkeHar du fått en personskade? Følg Erstatnings-Advokat.no®
sine enkle råd. Disse rådene og tipsene vil bedre din situasjon. Kan du få erstatning? Spør oss gratis

Husk å melde jobbskaden, ellers taper du penger.

Jobbskade advokat erstatningI 2009 ble det utbetalt 1,3 milliarder i yrkesskadeerstatning i Norge. I tillegg går 1,4 milliarder fra NAV til folk med yrkesskade. Du har selv ansvar for å melde skaden til bedriften, NAV og forsikringen. Glemmer du det kan du tape store beløp. Undersøkelser viser at kun 1/4 del av alle jobbulykker meldes inn til forsikringen. Dermed går arbeidstakere glipp av enorme beløp i erstatning.

Er du skadet på jobb? Gå ofte til lege.

Erstatning legeSom arbeidstaker er du daglig utsatt for risiko for en yrkesskade, ulykke eller sykdom. Alle har som arbeidstakere gjennom yrkesskadeforsikringsloven forsikring for skader og sykdommer, som man påføres i arbeid på arbeidsstedet i arbeidstiden. Etter norsk rett er det tre vilkår som alle må være oppfylt for å få erstatning.

Dette kan du få erstatning for: