Forsikring

Erstatning fra forsikringen ved ulykker, brann, vannskade, bilskade og yrkesskade

Erstatning ved ulykke, vannskade, bilskade, brannHar du krav på erstatning? Både i forbindelse med ulykker og ved andre skader, vil man ha krav på oppgjør fra sine forsikringer. Det er nettopp derfor man har forsikringen. Slike oppgjør skal komme i tillegg til erstatning som utbetales etter trafikkulykker og yrkesskader. Les mer om hva du kan kreve og hvordan få rett oppgjør.

Har du fått rett oppgjør fra forsikringen?

Rett oppgjør erstatningNår man melder inn et krav om yrkesskade eller trafikkskade til forsikringsselskapet, er det ikke alltid man stole på at de tar med alt du kan ha krav på. Store deler av oppgjøret blir regnet ut på en skjønnsmessig måte. Det er derfor viktig at du får kontrollert at de har fått det du har krav på. Forskjellene kan utgjøre store summer.

Erstatning fra andre forsikringer

Erstatning fra andre forsikringerErstatningsadvokaten vil gjerne forhandle med øvrige forsikringsselskaper ved personskadeoppgjør. Forsikringer som ulykke, reise, ved uførhet, sykdom og rettshjelpsdekning, vil man undersøke om kan gi deg ytterligere tapsdekning. Visste du for eksempel at noen ganger kan ditt kredittkort gi deg erstatning ved ulykke?

Forsikringsselskapene sparer store beløp fordi mange som har krav på forsikring og erstatning, ikke krever oppgjør fra forsikringen eller ikke kontakter advokat i tide.